Subject Name
|
アメリカの歴史と文化
|
Charge Teacher
|
ローラ リー クサカ
|
Lectures target
|
|
Class
|
|
Lecture Room
|
640教室
|
Course Time
|
春学期
|
Day・Period
|
木2
|
Unit Classification
|
|
科目種別
|
講義
|
Unit Count
|
2
|
Matter of prepare
|
|
Notes
|
|
テーマ Theme
|
Learn about the history and culture of the United States of America.
|
概要 Synopsis
|
This course will focus on topics related to the United States of America and will be taught mainly in English. Students will learn about the history, diversity of regions, ethnic groups, and popular culture as well as serious social issues. Students will also be able to watch related videos or DVDs in the Language Center. Additional topics related to the U.S.A. found in the media will be also be introduced and it is hoped that students will actively search for further materials using the library or Internet. アメリカ合衆国に関する様々な課題を分かりやすい英語で講義があり、地理から始まり,歴史,民族,大衆文化の多様性を中心に学べる。英語の聞く力と解読力は最大限この授業で試される。
|
到達目標 Aim
|
Students will acquire basic knowledge about major historical events of United States of America as well as the diversity of peoples and regions.
|
授業形態 Class style
|
Multimedia presentation format will be utilized in this lecture based on the topic of each chapter. Each week, different students will be asked to share their homework to the class and the teacher will make comments. 英語による講義で,マルチメディアプレゼンテーション方式で行なわれ、宿題は定期的に提出必要がある。
|
使用言語 Language(s)
|
日本語と外国語 Japanese and foreign language(s)
|
アクティブ・ラーニングActive Learning
|
ディスカッション、ディベート Discussion , Debate
|
内容・スケジュール Contents, schedule
|
Class 1 Explanation of course Class 2 Geography: East Coast, the South Class 3 Geography: Midwest, West Coast Class 4 Historical events: Pre-European contact Class 5 Hitorical events: Colonial life, War for Independence Class 6 Historical events: Western expansion, Civil War Class 7 Historical events: Global expansion, World Wars Class 8 People of the U.S. : Indigenous peoples Class 9 People of the U.S.: European Immigrants Class 10 People of the U.S.: Asian Immigrants Class 11 People of the U.S.: Who are Americans now? Class 12 Popular Culture of the U.S.: Films Class 13 Popular Culture of the U.S.: Music Class 14 Current social issues Class 15 Current political issues
日程に変更はあり得る。授業やMoodleの指示を確認してください。
|
準備学習・事後学習 Preparation, review
|
Students are required to complete reading and writing assignments before attending the lecture. They should use a dictionary for new vocabulary. Internet resources will also be introduced and students should become familiar with them by using regularly.
|
準備学習・事後学習の時間
|
準備学習3時間 事後学習1時間(2単位科目)
|
学外授業 Outside activities
|
None
|
成績評価の方法と基準 Evaluation&criteria
|
平常点。ワークシート(60%), レポート(40%). 出席80%は必要。(3回以上の欠席は不合格となる)。 欠席の場合、メール連絡と欠席届出が必要。無断欠席は成績評価にマイナス影響する。
|
定期試験期間中の試験実施方法 Exam period
|
定期試験期間中には筆記試験を実施しない。No exams are required during the exam period.
|
課題(試験やレポート等)に対するフィードバックの方法
|
Short, written feedback on worksheets and report will be given.
|
テキスト Textbooks
|
「アメリカの歴史―を知るための65章」 (第4版) 2022年出版 明石書店 ISBN 9784750354569 富田虎男、鵜月裕典、佐藤 円(編著)
※生協ホームページで案内されている教科書リストも確認ください。
|
参考図書 References
|
I will introduce supplementary materials in class if necessary.
|
リンク Link
|
|
Moodleへのリンク Moodle URL
|
https://lms.aichi-u.ac.jp/2024/course/view.php?id=1893
|
関連する科目、履修者への要望など Requests, etc
|
Students are encouraged to watch TV news programs, read the newspaper, and seek information on the internet about topics related to the U.S. that are introduced in class. In addition, students are strongly urged to take other classes that will strengthen their overall English skills. The Moodle page will include links to related videos or news articles and students are encouraged to access them. 授業は英語で行われるため、英語関連授業の履修が望ましい。
|
学位授与方針(ディプロマ・ポリシー)と授業科目の関連
|
各授業科目は、各学部・学科・研究科の定める学位授与方針(ディプロマ・ポリシー)と教育課程の編成・実施方針(カリキュラム・ポリシー)に基づき、カリキュラム上に配置されています。学位授与方針と各授業科目との関連については、カリキュラム・マップに掲載されています。カリキュラム・マップでは、科目毎に到達目標を示し、それらの到達目標が、DPとCPに基づき設定された学習・教育目標、国際理解、地域理解・地域貢献のどの項目と関連するのかを示します。https://www.aichi-u.ac.jp/profile/concept#b-712470
|
SDGsとの関連 Related SDGs
|
|